POTETENE

Jeg har gjort et ærlig forsøk på å hyppe potetene. Potetåkerens maskot, en tilgrodd potet med øyne på, satte nok pris på det, for stenglene så litt lange og spjælete ut. Nå er potetplantene støttet opp med ekstra jord, men flere steder kom jeg borti røttene deres når jeg prøvde å grave furene dypere og pakke jorda oppetter plantene. Håper de tilgir meg denne forstyrrelsen i arbeidet deres. De er nemlig på jobb. Før vi hiver dem opp av jorda om høsten borer og driller de hulganger og luftrom i jorda, natt og dag. Nybrottsarbeid har jeg hørt dem kalle det.

Kunstnernes hage er kunstneren Katja Høst sitt bidrag til kunst og miljø prosjektet Gentle Actions på Kunstnernes Hus.

Legg igjen en kommentar

